torsdag 27 september 2012

Jag ska inte prova gummi och jag kan absolut inte hantera pengar?

Min gamla kollega från gummifabriken ringde upp mig och frågade om jag kunde ta ett nattpass på labbet då han var tvungen att stå på produktionen eftersom de var så kort om folk. Självklart kunde jag deteftersom jag och Chrille var så tajta bundisar! Och eftersom jag är så bra som jag är så kunde jag alla maskiner utantill trots att jag inte jobbat där på över nio år.
Dock såg fabriken annorlunda ut och när jag skulle köra rens i sprutan efter att ha använt den så fanns inget rens. (rens är alltså en gummisort som ej vulkar och ej kan stelna och fastna i maskinen. På riktigt!) Jag gick ut på fabriken för att fråga vart de hade mer och en kille visar mig en låda med småsten. Jaha, tänker jag... är det detta de använder till rens numera?
Då jag är på väg att ta stenen så utbrister killen i asgarv och säger att jag var då mig en dum fan som inte fattar att man inte kan använda sten som rens!?
Väl inne på labbet igen så blir jag hyperstressad då blandningsmaskinen spottar ur sig blandningar som en jävla kulspruta och alla är andra steg och ska mao provas helt och hållet! Jag svettas som en gnu och inser att det inte en endaste gång på hela körlistan kommer första stegs blandningar så jag kan få ett andningshål.

Plötsligt har jag ärvt 3 miljoner av någon släkting som nyligen dött och en jävla massa människor runt omkring mig smörar för mig. Folk ser detta och frågar mig om jag är rik? Då jag svarar ja så nickar de bara förstående och börjar smöra även de. Mitt i allt sitter jag på banken och ska ta ett billån då jag helt plötsligt kommer på att jag kan ju köpa en bil för mina tre miljoner! Men snåla smålänningen i mig vill inte spendera de pengarna så jag tar ett lån istället. Eeehhrr? Jag är även på väg att betala av mitt studielån till CSN men kommer på att det är onödigt att lägga arvet på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar