måndag 24 september 2012

Borde jag skaffa barn eller hund?

Jag åkte och hälsade på en vän och hennes familj. Men de bodde dock inte i Torsås utan strax utanför Umeå. Bredvid en Trelleborg Bor fabrik som tillverkade gummi. De hade inte bara sina egna tre barn utan också SJU fosterbarn! Hanna, min vän, hade nämligen skaffat jobb som fostermamma. De hade fler barn också fast de var bara hos där på dagtid, som dagmamma. Huset såg ut som haikontaikon. Det låg madrasser överallt. På övervåningen så fanns ett enda stort rum och där sov de flesta men på vägen upp till övervåningen kunde man även kliva av till ett enskilt rum och där sov några. Där fanns även toaletten.
Alla barnen flyttade runt och sov på olika platser varje natt. De stormtrivdes! Tre utav dem var syskon och de bodde där halva året och sen hos sina föräldrar vinterhalvåret. Men sen skulle de minsann tillbaka till Hanna för de hade första tjing!
Tillråga på allt så bodde där också sju hundar av olika storlekar och raser. Barnens hundar. Uuunderbara djur! Som jag ville ta hem allihop.
En dag skulle vi åka och bada med barnen. Vi fick låna en lastbil (fast den såg ut som polisens svarta pansarbilar) av Trelleborg Bor så vi kunde komma iväg till badhuset. För Hanna fanns inga bekymmer i världens medan jag funderade på hur i helskotta vi skulle hålla ordning på alla dessa barn. Hanna tog på dig en bikini och herregud! Hennes midja var sååå liten! Jag kunde ta runt den med båda mina händer.
Jag rotar runt i min väska och hittar min bikini. Ser också att jag bara tagit med mig massa blusar i romantiskt dravelstil, typ rosa med lulllull. Hmm...
Senare kommer en kvinna som jobbar för typ socialtjänsten. Ett av barnen ska åka och hälsa på hos sin pappa och han kräver att barnet ska lukta gott. Så kvinnan vill se vad de har för duschgrejor. Haha!

Senare ska vi tillsammans med barnen rita bilder till sjuka barn på ett sjukhus. Bilderna ska innehålla våra drömmar och ska gärna målas med mörkröda färger för det var visst rogivande. Jag ritade en fågel som satt på en gren och sa "Vad vill du nu då ungjävel?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar