fredag 28 september 2012

Jag hatar asfalt och borde inte impulsköpa presenter?

Jag ser att franssons i gällaryd har börjat slå en åker och plana ut marken. Dagen efter ser jag att han asfalterat allt! Jag blir upprörd då asfalt inte passar in bland en massa åkrar. Sven drar igång ett uppror då fransson gjort detta utan tillåtelse av de andra bönderna och så kan man inte göra.
Fransson med anhängare kommer hem till oss, jag öppnar dörren och skriker tyket: Det är det fulaste jag sett! Jag kunde accepterat om det var en grusplan, men asfalt? Nej tack! Och så smäller jag igen dörren.
Sen befinner jag mig i en stor ica butik med en fd kollegas kille. Han trashtalkar henne rejält och påstår att hon ljuger. Jag ska på fest och behöver köpa en present vilket jag då glömt köpa. Jag funderar på hårfärg men hittar sen två Johan falk filmer som jag tar.
Vi träffas hemma hos några kompisar och jag ska där byta om. Det  enda jag har att ta på mig är ett gult midjekort linne och ett par svarta jeans. På verandan springer en liten brun hund och en svartvit kattunge omkring. Jag bestämmer mig för att ta hand om katten, ta med den hem, och stänger in den på deras toalett. Hunden tillhör en zigenarfamilj som bor på gården men de släpper sällan in den. Mitt hjärta blöder för denna stackars krake så jag tar hand om honom också.

Sen är jag också ute på skogspromenad där stigen är fylld med en syntetisk massa som du sjunker ner i. Det finns också en hiss som tar dig upp till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar