torsdag 27 september 2012

Jag borde inte bjuda in så många på fest?

Jag blev kidnappad och inlåst i en lägenhet på Sörse. Där satt jag inlåst på toaletten ända tills en utav mina kidnappare ångrade sig och hjälpte mig fly. Jag sprang på en motorväg och kidnapparna jagade mig i skogen bredvid, när de fick tag på mig så visade det sig att alla fyra velat släppa mig så vi kramades och gick åt olika håll.
Vips så var jag och en kompis på en kryssning. Kompisens mamma kände kaptenen så vi fick bo i kaptenshytten. Värsta flådiga lyxen längst upp på fartyget. Bubbelbad såklart! Jag sprang ner till taxfree för att köpa champagne och lite snacks och på vägen möter jag nog halva Värnamo och hela min klass ifrån högstadiet i Bor. Det blir en glad återträff med massa kramar och vi går i samlad trupp till affären som ligger i en stor lagerlokal.
Där hittar jag konstiga tyska godisar (inte gummibjörnar!) och en lite kläder. Bland annat en svart, kort paljettklänning som sitter som gjutet men det enda jag kan tänka på är att jag förmodligen kommer få skavsår på insidan av låren... Jag hittar även ett par gula byxor med vida ben och nertill på byxorna så finns ett fint färgglatt mönster av blommor, fjärilar och små figurer. Påminner om dunderklumpen. Uppe i hytten är det full fest och vi blir förfärade när vi upptäcker att gästerna nallat av kaptens sprit och dessutom gjort en spricka i ett utav plastglasen! Ve och fasa. Vi dividerar en stund och kommer överens om att om vi ställer det glaset underst och med sprickan inåt så kommer det inte synas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar