söndag 13 mars 2016

Jag borde köpa hus i Bönarp och skriva avsnitt åt Game of thrones?

Tog en lite tupplur och vips så var jag hos Mattias Hubbe Sjöberg i bönarp. Fast det var först mitt hus som jag köpt och jag saknade sjukt mycket möbler. Två soffor hade jag dock! Plötsligt var det inte längre mitt hus utan Mattias. Såg dock inte alls ut som hans gör men men.... Jag sitter och kollar på game of thrones med två av Mattias vänner och det är olidligt spännande då Brienne of tarth är på väg att hoppa i säng med Jamie Lannister (spoiler alert?) då Mattias kommer in i löparkläder och två olikfärgade strumpor. En rosa och en grå. Marcus (Mattias bror) kikar in och säger att han ska ner till garaget och meka med motorcykeln varpå den kvinnliga vännen studsar upp i soffan och exalterat utbrister att hon måste följa med för Marcus har äntligen skaffat den där kolven och förgasaren!
Jag frågar Mattias vad han ska hitta på, han svarar att han tänkt ut och springa men bara en mil.
 Då säger jag att det är väl dags för mig att åka hem och undrar vilken väg som ät enklast....
Där ringer min mobil. Så... Nu vet jag inte om jag är i Göteborg eller bönarp? Har jag köpt ett hus där? Var är mina soffor isåfall? Och kommer Brienne och Jamie hamna i säng nu under säsong 6? Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar